درباره شهرستان

ابرکوه (ابرقوه یا ابرقو) در استان یزد واقع شده است. ابرکوه یکی از شهرهای نمونه گردشگری ایران است که تاریخ کهن آن آثار باستانی و طبیعی ارزشمند را برای نسل امروز ایران‌زمین به یادگار گذاشته است. طبق آمار میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این شهرستان به علت داشتن آثار طبیعی و باستانی جزء 14 شهر نمونه گردشگری ایران است. ابرکوه دارای بیش از 400 اثر تاریخی است که 143 اثر آن در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

اطلاعات کلی شهرستان

براساس سرشماری، جمعیت شهرستان ابرکوه در سال 1395، 51103 نفر و جمعیت شهر ابرکوه 27,524 نفر بوده است. باتوجه به توسعه صنعتی ابرکوه، این شهر مهاجرپذیر بوده و در سال 1401 جمعیت آن به بیش از 35000 نفر رسیده است. یکی از موفق ترین برنامه های مبارزه با بی سوادی کشور در این شهرستان اجرا شده است.

خانه آقازاده
خانه صولت
خانه سید علی آقا ابرکوه

اطلاعات جغرافیایی و آب و هوا

ابرکوه در جنوب غربی شهرستان تفت و استان یزد قرار دارد. وسعت ابرکوه 5641 کیلومتر مربع است. ابرکوه دارای آب و هوای گرم و خشک بیابانی است. آب و هوای شهر در مقیاس عمومی، ویژگی های آب و هوایی مناطق کویری درون فلاتی ایران را دارد. بیشتربین میزان بارندگی مربوط به ماه های بهمن و فرودین است که بین 2.15 الی 12 میلی متر بارندگی دارد. ابرکوه تابستان های گرم و خشک و زمستان های سرد و خشک دارد. سردترین ماه های سال دی و بهمن و گرم ترن ماه ها تیر و مرداد است. پس بهترین زمان برای سفر بع این شهرستان، فصل زیبای بهار است.

صنایع دستی شهرستان

بهار محمدی پراکندگی جغرافیایی سبد خرید سازمان ها تیکت نزدیک ترین ها قوانین
گفتگو